Egy, a tízmillió politológus országából

Critical/Comment

Történelmi lehetőség a Jobbik előtt?

Avagy, ki lesz a nagyobb geci?

2015. március 21. - C.critical

Az ugye mindenkinek megvan, hogy a Jobbik tör előre. 2009 óta lehet azon röhögni, hogy Vona és a Jobbik saját magát az aktuálisan soron következő választások potenciális esélyeseként pozicionálja. Persze, a politikai racionalitás szempontjából tökéletesen érthetően. Pontosan tudják, hogy felhajtó ereje lehet annak, ha sikerül elültetni ilyen típusú gondolatokat a választók fejében. 

 

Az is megvan mindenkinek, hogy a szalonképes jobboldal -értelemszerűen a kormányzó pártokat értem ez alatt- háttérországa bomlásnak indult. A részletekbe nem mennék bele, mindenki tudja, amit tudni kell a Simicska-Orbán "ki a nagyobb geci" egyértelműen politikai kultúra formáló diskurzusáról.

Mára ez odáig fajult, hogy a kormány ellenzéki médiumnak nyilvánította a Simicska birodalomhoz tartozó sajtóorgánumokat, majd minden racionalitást nélkülöző módon, bojkottálta azokat.

Most akkor az lesz, hogy Simicska visszavonul, és teljes vagyonát felajánlja az átlátszó.hu-nak?

Nem, hanem többek között az, hogy a Hír Tv Csörte című műsorában nem a Századvégtől illetve a Nézőponttól jelennek meg közvélemény formálók, hanem az Iránytű Intézettől. 

Nyílt titok, hogy az Iránytű intézet tagjai a Jobbik "termékmenedzserei", pontosan úgy, ahogy G. Fodor, illetve Mráz a kormánypárté. Na most utóbbiak bojkottálnak. Erre válaszul a Hír Tv behív egy egyértelműen jobbikos szakembert. 

Hallgatólagosan elfogadta a közvélemény, hogy a jobbikos "szakértők" legjobb esetben is másod- harmadvonalbeli értelmiségiek. Bevallom, én is arra számítottam, hogy az iránytűs srác rövid úton leégeti magát. Ezzel szemben viszonylag korrekten meg tudott fogalmazni 6 összefüggő mondatot, ami persze nem volt több elemzői közhelyeknél, na de ne legyünk túl szigorúak. 
Mindenesetre ez az apró momentum elég volt ahhoz, hogy eljátsszunk azzal a gondolattal, hogy ezentúl komolyabb felületet is kaphat a Jobbik, Simicska jóvoltából.
Geciség lenne-e ez Simicskától? Mi történik akkor, ha még be is fektet a Jobbikba?
Ugyanis ma már nem tűnik annyira földtől elrugaszkodottnak az az opció, hogy a Jobbik valódi kihívóként lépjen fel a Fidesz-KDNP vel szemben. Azt sem szabad elfelejteni, hogy másodlagos pártpreferenciák alapján a kormánypártra szavazók komoly hányada jelöli meg a Jobbikot lehetőségként. Nem meglepő, hiszen ha a - mai tudomásunk szerint kormánypárti médium -  Echo tv műsorain szocializálódik valaki, akkor könnyen találkozhat olyan világméretű összeesküvés elméletekkel, amelyeket a Jobbik egészen konkrétan programszerűen magáévá tett.
Tehát: 

 Kövess Facebookon is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr997288195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.26. 13:13:15

@Tudományos Iibsizmus: Egyre mélyebb a szinvonala a kommentjeidnek. Lassan már wmiki szint. Mi van veled?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.26. 13:14:55

@beszélő majom: Ne trollkodjál már te fasz plasztikmajom! Hol szól ez a cikk arról, amiket beirogatsz százszor?

Scagnetti 2015.03.26. 13:19:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Engem nem zavar a Jobbik oroszbarátsága, amíg az azonos szinten van a Nyugat-barátságával. "

Nincs azonos szinten. A Jobbik határozottan únióellenes, az annál nyugatabbra lévőket még jobban utálja, ellenben nagyon is oroszbarát.

"Annál jobban zavar azonban egyesek oroszellenessége. Oroszország a belátható párezer évben a közeli szomszédságunkban marad. Nem érdekünk a rossz viszony Oroszországgal."

Gazdasági kapcsolatokat lehet és kell is velük ápolni, de ennél többre nincs szükség. Nem kell velük veszekedni, de meg kell tartani a megfelelő távolságot. Ez bőven benne van még a jó viszonyban. Putyin seggét nyalni már nem kell, és az ő örömére bomlasztani azt a szövetséget, melynek országunk is tagja, pláne nem kell.

Ez persze nem csak a Jobbikra vonatkozik, hanem bőven a Fideszre is.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.26. 13:21:57

@Kéményen drogozó kisember:

Most olvasom az Indexen, hogy a lezuhant gép másodpilótája szándékosan zárta ki a kapitányt, a fekete doboz adatai szerint a becsapódásig az eszméleténél volt, és szándékosan csapta oda a gépet.

Ja, és Andreas LUBITZ volt a másodpilóta neve.

Nem tipikusan muszlim vezetéknév, sokkal inkább tudjuk, milyen.

Az Index azt írja, hogy a marseille-i ügyészség nem kívánja a másodpilóta vallási hovatartozását firtatni.

A Fehér Ház szóvivője viszont rögtön a gép lezuhanása után SIETVE bejelentette, hogy terrorcselekményről szó sem lehet.

Tessék végre elgondolkozni, hogy miféle világban élünk.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.26. 13:23:26

@beszélő majom: Így van. Vegyük észre, mondjuk ki!!! Hajrá. Éljen a mozgalom! :-)

Jó?

Pop40 2015.03.26. 13:30:49

Simicska rühelli a ruszkikat.
Nem hinném, hogy épp a ruszkik seggéből kilógó Jobbikot akarná támogatni.

Gesztusokat persze lehet, hogy tesz nekik, de ebből komoly támogatás nemigen lesz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.26. 13:33:08

@beszélő majom: Lehet, hogy csak rá akarják kenni. Azt monjdák, mindegy már neki úgyis meghótt. És persze így a beszélő majmok kedvükre zsidulhatnak. Milyen vilgában élünk, kérdem én?
:-)

Pop40 2015.03.26. 13:34:33

@beszélő majom: "Az is megvan mindenkinek, hogy a "demokratikus baloldal" nem kerül be a Parlamentbe a következő választáson?"

Amúgy mit szívsz, kiscsillag?

Nem tudom, feltűnt e, de a fideszes maffiádat többedik alkalommal verte nagyjából bucira a baloldal, még az echte jobbos veszprémi körzetben is.

Titeket elnézve, lehet, hogy mégse volt akkora baromság az a drogteszt, feltéve, ha bérkommentelőkre is kiterjesztik.:-)

Pop40 2015.03.26. 13:39:22

@beszélő majom: Fűűűű húúú akkor tuti zsidó volt, és akkor természetesen amcsi világösszeesküvés a dolog, amit a gyíkemberek hajtottak végre Soros pénzén.

Kihagytam valamit?

Azon a kérdésen túl, hogy: a féleszű fideszes-jobbikos vajon elaludni se tud este, ha aznap nem talált ki legalább 3 összeesküvésről vmi idióta elméletet? :-)

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2015.03.26. 14:10:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem kell rossz viszony az oroszokkal, csak maradjunk a szigorú üzleti alapokon semmi jó pofizás, és ne tegyünk olyan lépéseket amik kiszolgáltatottá tehetnek velük szembe. Legyen egy olyan kapcsolat amit bármikor kidobhatunk a fenébe ha nekünk úgy tetszik. Ne legyünk zsarolhatóak, mert az már egyáltalán nem érdeke z országnak. Tehát semmi barátkozás az üzlet az üzlet amíg mind két félnek előnyös de csak addig.

Oroszország mint hatalom soha nem volt a barátunk, annál többször az ellenségünk. Nem is lesznek soha a barátaink, bennük kihasználható új zsarolhatóvá tehető nyomoroncot látnak, nekem és a magyar lakosságnak erre nincs szükségünk ennyi.

A mostani sok oroszbarát embereke pont olyan vak mint az amerikai politikai vezetés élen Roosevelt-vel, Sztálinnal kapcsolatban. Ott is Churchillnek volt igaza, sajnos ezen mi nagy szívtunk. Oroszország olyan mint a kis faluban sápot szedő uzsorás. Rövid ideig úgy tűnik hű de rendese ember na de rövid idő múlva megláthatja az ember a valódi arcát.

Én azt nem értem mért nem látják ezt be a nagy oroszbarát jobbikosok.

Pop40 2015.03.26. 14:12:45

@♔bаtyu♔: " A nép egyre jobban utálja Orbánékat, de jól láthatóan semmiképp nem kellenek neki a ballibsik."

Igen, elvtárs, jól láthatóan. Az utóbbi 4-5 időközin (köztük a vérjobbos Veszprém) zsinórban jól láttuk ezt. :-DD

Pop40 2015.03.26. 14:14:39

@Nikosi: Így igaz.

"Én azt nem értem mért nem látják ezt be a nagy oroszbarát jobbikosok."

Mert őket, kgbélákon keresztül azért fizeti Moszkva, hogy ne lássák be.

Pop40 2015.03.26. 14:30:56

@beszélő majom: "Szerintem nem Európában akarnak kormányra kerülni, hanem Magyarországon. És nem hinném, hogy lenne bennük bármiféle belső megfelelési kényszer akár az USA, akár Izrael felé."

Ó, emiatt ne aggódj. Majd ha az eu nem utal több lóvét, és a kieső pénzt ezeknek a félidióta zsidózó "képviselőknek" kéne valahonnan összehozni, ez igen gyorsan meg fog változni. :-D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.26. 14:32:21

@Maxvall a kloáka:

"itt az orosz politika súlyos elítéléséről beszélünk; nincs mit mentegetni és mosdatni azon, hogy Oroszország 1956, 1968, stb. után megint egy euróapi ország ellen követ el aggressziót, és éppen katonai-gazdasági erejénél fogva (meg azért is, mert annyira azért az anarchikus és korrupt ukrán elitet se sajnálják sokan), lényegében következmények nélkül megteheti."

Ezt most fordítsd le az USA-ra. Hány - igaz, nem európai - ország ellen követett el agressziót? Hány embertelen diktatúrát támogatott már? Hány - akár európai - országra van hatással nyomasztó gazdasági és politikai erejénél fogva?

Az USa ugyanúgy egy gátlástalan imperialista hatalom, mint a Szovjetunió volt.

Tudományos libsizmus 2015.03.26. 14:34:14

@Kéményen drogozó kisember:
Meg kell nézni, kinek írsz. A csávó egy nicktolvaj haverod.

Pop40 2015.03.26. 14:35:24

@Sexual Harassment Panda: Ebben az esetben a Jobbik lenne a világtörténelem leggyorsabban megbukó kormánya.:-D

De ettől nem félek, ott a görög Sziriza, azoknak is hatalmas pofája volt ellenzékben. Mióta kormányra kerültek, azóta valahogy kisebb lett.:-))))))

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 14:36:28

@Pop40: azthiszem a jobbik kormànyon teljesen màst tenne mint ellenzèkben mond.különben azonnali bukta.

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 14:37:05

@Pop40: igen, pontosan.kb mintca sziriza.ùgy jàrnànak.

Tudományos libsizmus 2015.03.26. 14:37:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Pontosan. Az USA szépen benyomult a SZU által üresen hagyott térbe és átvette annak szerepét.

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 14:39:01

@Pop40: ès tudod mit?Egy eu kilèpès se menne.Mert az alsòhangon is 3-4èv.
Addìg 6x bedőlünk.

Pop40 2015.03.26. 14:40:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az átlagembernek ebből egy dolog érdekes: melyik rendszer számára a szimpatikusabb.

Te a ruszki, vagy az amcsi rendszerben élnél szívesebben? Hányan mennek ki dolgozni és élni az amcsikhoz, és hányan a ruszkikhoz?

Azzal meg, hogy a cia mit csinál Afganisztánban, az átlagember majd foglalkozik akkor, ha itt már minden rendben. Ami nem holnap lesz.

Pop40 2015.03.26. 14:45:17

@Sexual Harassment Panda: Azonnal megbukna a Jobbik, ha ki akarna lépni az Eu-ból. Pláne, hogy lófaszt nem tudna letenni helyette, maximum 1-2 keleti diktatúrát, arra meg nincs ember, aki lecserélné az eut.

Paradox módon még Moszkva, a Jobbik gazdája sem erőltetné a kilépést, hisz neki is csak addig érdekes Mo, míg az Eun belül van.

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 14:46:40

@Pop40: tulkèpp a jobbik pr6 megvalòsìthatatlan.
Ők tudjàk hogy ez megvalòsìthatatlan?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.26. 14:52:14

@Pop40:

"Azzal meg, hogy a cia mit csinál Afganisztánban, az átlagember majd foglalkozik akkor, ha itt már minden rendben. Ami nem holnap lesz."

Az átlagembert az sem érdekli, mit csinál Oroszország Ukrajnában. Csak ugye a médiában megy a szájtépés Ukrajna miatt, az amerikaiak hasonló húzásairól meg mélyen hallgatnak.

Scagnetti 2015.03.26. 14:56:17

@Sexual Harassment Panda: Biztos van olyan, aki elhiszi, hogy megvalósítható. Amelyiknek van agya, az tudja, hogy nem. Viszont jól hangzik, mert bűnbakot kínál, ami a magyarnak rendkívül fontos, elhiteti a választóikkal, hogy a csóró csak azért csóró, mert elvették-ellopták a pénzét, és még véletlenül sem azért, mert ő maga baszta el az életét. Az ilyen szavazók már megjárták az MSZP-t, a Fideszt, most a Jobbik eteti meg velük ugyanazt a szart, csak megfelelve a körülményeknek, még demagógabb módon, mint elődei. És kajálják most is.

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 15:02:13

@Scagnetti: a kurucon van olyan ember, aki valòban azt hiszi hogy le kell zàrni a hatàrokat, mert Mo èvszàzadok òta önellàtò.Komolyan.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.26. 15:12:47

@Pop40: Gondosan kussolsz azokról az időközikről , amiket a Fidesz nyert legutóbb..Másrészt 2018-ban hiába vernétek meg a Fideszt, ott lesz a Jobbik akivel nem tudtok összeállni..

HaCS 2015.03.26. 15:28:44

@Scagnetti:

" bűnbakot kínál, ami a magyarnak rendkívül fontos, elhiteti a választóikkal, hogy a csóró csak azért csóró, mert elvették-ellopták a pénzét, és még véletlenül sem azért, mert ő maga baszta el az életét. Az ilyen szavazók már megjárták az MSZP-t, a Fideszt, most a Jobbik eteti meg velük ugyanazt a szart "

A Jobbik programjától függetlenül:

Ebben az országban meglehetősen nagyszámú, egymástól minden szempontból teljesen független szavazó van, akik oldalaktól függetlenül vándorolnak pártról-pártra vélt vagy valós igazuk után (ti. elvették-ellopták a pénzét) gyakorlatilag két évtizede.
Titeket ez a tény egyáltalán nem gondolkoztat el? Szerintetek nem lenne érdemes megvizsgálni, hogy esetleg bizonyos kérdésekben nincs-e igazuk?

Tudományos libsizmus 2015.03.26. 15:40:48

A libsik már csak abban bízhatnak, hogy kormányra kerül a Jobbik és egy Majdan-típusú puccsal megbuktatják Brüsszel és Washington irányából. Ez az utolsó lehetőségük a hatalom közelébe kerülni.

Boka1 2015.03.26. 15:47:43

Kérdés, hogy a Jobbikot létrehozó és támogató szakszolgálatoknak mi a terve a párttal? Megtartani ellenzékben vagy koalícióra rakni valamelyik másik erővel. Tartok tőle, hogy ez nem itthon dől el. Szerintem Vonáék is csak a választások előtti hónapokban tudják meg, mi lesz a sorsuk.

nu pagagyí 2015.03.26. 16:01:23

@Tudományos libsizmus: Ti csak bábkormányt tudnátok alakítani, de ahhoz előbb be kell hívni az oroszokat.

Pop40 2015.03.26. 16:03:24

@Sexual Harassment Panda: Ha nem tudják, kormányon gyorsan rájönnének.:-)
Remélhetőleg nem kerül rá sor.
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ha az sem érdekli, akkor innentől fogva visszakanyarodtunk a fő kérdéshez: Te a ruszki, vagy az amcsi rendszerben élnél szívesebben? Hányan mennek ki dolgozni és élni az amcsikhoz, és hányan a ruszkikhoz?
A ruszkikból a döntő többség számára bőven elég volt 50 év.
@A megvalósult amerikai ólom..: Nem nagyon rémlik ilyen, valami porfészek falutól eltekintve. Még a veszprémi körzetet is magabiztosan hozta a baloldal. Mire gondolsz?

A választási rendszer annyira erősen torzít a győztes irányába, hogy ha a baloldal kicsit is összeszedi magát, és erősebben nyer, már nem lesz szüksége a Jobbikra.
Ehhez bőven elég egy 40%-os baloldal, 30% fidesz és 30% jobbik mellett.

Éppen az lenne a mechanizmus, mint legutóbb a fidesznél, aki úgy alakított kétharmados kormányt, hogy kevesebb szavazatot kapott, mint 2006-ban.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.26. 16:06:50

@Kéményen drogozó kisember:

" Lehet, hogy csak rá akarják kenni. Azt monjdák, mindegy már neki úgyis meghótt. "

Mit akarnak rákenni?

Ha a terroristának arab vezetékneve lett volna, mindenki a teljes arab világ porig bombázását követelné. De mivel a terroristának echte zsidó vezetékneve volt, így az az ukáz, hogy lassan gyászolni kell a szerencsétlen ideggyenge zsidót, aki végtelen elkeseredésében öngyilkos lett, és IGAZÁN nem tehet arról, hogy magával vitt a halálba 149 ártatlan embert.

A rákenős sztori az egy másik forgatókönyv volt!

Az úgy volt, hogy bement a tagbaszakadt, fekete ruhás, erősen kommandósnak tűnő valaki a Hebdo szerkesztőségébe, és lemészárolt mindenkit, akinek nem szóltak, hogy aznap ne menjen be.

Majd a mészárlást rákenték két cingár arab kölyökre, akiket a biztonság kedvéért agyon is lőttek, nehogy beszélhessenek.

A harmadik arab kölyök meg csak azért úszta meg, mert egy EGÉSZ ISKOLA tanúsította, hogy amikor a mészárlás történt, akkor ő nem ott volt, ahogy a "szemtanúk" állították, hanem többszáz (!) kilométerrel arrébb, az iskolapadban ült. Persze lehet, hogy azóta a harmadik gyereket is fejbe lőtték.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.26. 16:14:11

@Pop40:

"Nem tudom, feltűnt e, de a fideszes maffiádat többedik alkalommal verte nagyjából bucira a baloldal, "

És az elmúlt 5 évben a két parlamenti, a két önkormányzati és az egy EP-képviselői ORSZÁGOS választásból hányat nyertek meg a marxista barátaid?

Tudományos libsizmus 2015.03.26. 16:17:01

@Pop40:
Két dologról mindig megfeledkeztek, amikor megszállottan hétharmadoztok.

1.) A Fidesz 2010-ben, a "demokratikus" választási rendszerben is kétharmadnyi mandátumhoz jutott a parlamentben.

2.) Ha 2014-ben a Külön-PM-MSZP vagy akárki elviszi az egyéni mandátumok 90%-át + kap 44%-ot listán, akkor most nekik van kétharmaduk, nem a Fidesznek.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.26. 16:17:28

@Pop40:

"Majd ha az eu nem utal több lóvét"

Akkor befizetnünk se kell majd, tiszta haszon lesz.

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 16:23:34

@beszélő majom: hàt ez nem ìgy van.Ha felfüggesztik a tàmogatàsokat akkor szvsz.A gazdasàgunk gyakorlatilag èletèbe eus forràsok ès piacok nèlkül.
Ùgy jàrnànk mint a sziriza.

Scagnetti 2015.03.26. 16:27:58

@HaCS: Elgondolkoztat, de többségében nem látom, hogy igazuk lenne. Inkább azt, hogy fogalmuk sincs a gazdaságról, politikáról, és sajnos nagyban érződik még a gondolkodásukon a szocializmus.

HaCS 2015.03.26. 16:28:21

@Sexual Harassment Panda:

Csak finoman kérdezem, hogy is járt a Sziriza?

Scagnetti 2015.03.26. 16:29:26

@Sexual Harassment Panda: Tudom. Szoktam én is olvasni időnként. És nem csak a kurucon, van ilyen a szélsőfideszesek között is.

Pop40 2015.03.26. 16:33:35

@beszélő majom: Nekem nincsenek marxista barátaim, elvtárs. Nem én nyalom habzó nyelvvel a ruszkik valagát, hanem te, meg a haverjaid.

"És az elmúlt 5 évben a két parlamenti, a két önkormányzati és az egy EP-képviselői ORSZÁGOS választásból hányat nyertek meg a marxista barátaid?"

Nem tudom, feltűnt e, hogy azóta az elvtársaid támogatottsága nagyjából lefeleződött.
Mellesleg mit gondolsz, melyik relevánsabb a következő választások tekintetében, egy mostani győzelem, vagy egy 5 évvel ezelőtti?:-DD

Vagy te télen is pólóban mész el hazulról, mert 6 hónapja még 30 fok volt?

Pop40 2015.03.26. 16:37:27

@beszélő majom: Az, tiszta haszon lesz, ha mindezek leállnak:
index.hu/kulfold/ep/2014/12/31/beruhazasok_adatok_eu-s/

Bár nyugtass meg, hogy annyira még te se vagy hülye, hogy azt hiszed, hogy annyit fizetünk be, mint amennyit kapunk?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.26. 16:42:41

@Boka1:

"Kérdés, hogy a Jobbikot létrehozó és támogató szakszolgálatoknak mi a terve a párttal?"

Kérdés, hogy a Bajnait, a Gyurcsányt, a Mesterházyt meg a többi libsit támogató "szakszolgálatok" leírták-e már veszteségnek a rájuk költött pénzt? :D

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 16:43:05

@HaCS: arra cèloztam, hogy ellenzèkben fröcsögtek hogy majd jòl ùjratàrgtalják a hitel feltèteleit, aztàn kormànyon el kezdtek kemènykedni, ès kb 2hèt mùlva csődbe mennek ha nincs megàllapodàs.
A jobbiknak sem lesz semmi mozgàstere egy szar gazdasàggal ami èletkèptelen az eus tàmogatàsok ès piacok nèlkül.
Ha akarjàk, az eu befagyassza a tàmogatàsokat, a friccek pl nem veszbek àt mondjuk 2èvig semmit.
Erre mi kilèpünk az eubòl, ami 3-4èv, addìgra règ àllamcsőd.

Pop40 2015.03.26. 16:44:11

@Tudományos libsizmus: "A Fidesz 2010-ben, a "demokratikus" választási rendszerben is kétharmadnyi mandátumhoz jutott a parlamentben."

Nincs "is", egyedül akkor jutott kétharmadnyi mandátumhoz. Utána már csak összecsalta magának. Tavaly pl kevesebb szavazatot kapott, mint 2006-ban.

A 2. pont igaz. A baloldal nem gyengén elkúrta 2014-et, amit még megbocsáthatatlanabbá tesz, hogy a világtörténelem legidiótább és legkorruptabb kormánya ellen kúrta el.
A szavazók meg most megeszik, amit főztek.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.26. 16:44:12

@Pop40:

" hogy azt hiszed, hogy annyit fizetünk be, mint amennyit kapunk"

Összességében negatív számunkra a mérleg.

Sokkal többe van nekünk az, hogy a Nyugat seggét nyaljuk, mint amennyi hasznunk van belőle.

HaCS 2015.03.26. 16:45:14

@Scagnetti:

Egy gyári munkásnak, vagy bolti eladónak nem is hiszem, hogy a munkaköréhez tartozna a gazdaság vagy a politika. A nagyobb baj, hogy azok sem értenek hozzá, akiknek igenis az a munkakörük.

Azért azt nem árt tisztázni, hogy az ország gazdaságát nem azok tették tönkre, akiken aztán a port elverték.

Csak egy gondolat az elvették-ellopták vonalról. Az az állam, amely ezeket az embereket a Bokros-csomaggal sanyargatta, ugyanakkor ezzel egyidőben könnyedén lemondott több tízmillió liter HTO ill. gázolaj adójának különbözetéről.
Ezeket az ügyeket aztán titkosították, és a titkosítás feloldása azóta sem került szóba.

Több példát nem is sorolnék.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.26. 16:46:16

@Pop40:

"Nem tudom, feltűnt e, hogy azóta az elvtársaid támogatottsága nagyjából lefeleződött."

Nem tudom, feltűnt-e, hogy hogy a "demokratikus ellenzék" mindebből nem profitált semmit?

Scagnetti 2015.03.26. 16:47:08

@beszélő majom: "Összességében negatív számunkra a mérleg.

Sokkal többe van nekünk az, hogy a Nyugat seggét nyaljuk, mint amennyi hasznunk van belőle."

Ezt esetleg számokkal is tudod bizonyítani?

Pop40 2015.03.26. 16:53:25

@beszélő majom: Persze, hogyne.:-)
Sőt, a német adófizetők azért eu-tagok, hogy részesülhessenek Vitya sikereiben.
:-)))))

Tévedtem. Mégis lehetsz ekkora hülye.

Scagnetti 2015.03.26. 16:54:08

@HaCS: Első körben azt kellene végre felfognia a népnek, hogy kapitalizmus van. Ez hosszú folyamat, hiszen a lakosság többsége a szocializmusban nőtt fel, az egész életfelfogása azon alapul. És nehéz is úgy, hogy mindig akar legalább egy (de inkább több) politikai szervezet, amely megpróbálja a sötétségben tartani a népet, és elhitetni vele, hogy a gazdasági törvényszerűségeket is meg lehet kerülni. Vagyis könnyebb utat ígérnek, miközben olyan nincs.

Scagnetti 2015.03.26. 16:55:02

@Sexual Harassment Panda: Tisztában vagyok vele, még sosem kaptam rá választ, legfeljebb terelést. De makacs vagyok, próbálkozom. :)

HaCS 2015.03.26. 16:55:17

@Sexual Harassment Panda:

Nem nagyon szeretném részletezni, de azt a jelenlegi helyzetből te is láthatod, hogy amennyiben van bűnbak, és van média, ami ezt harsogja, addig a politikai hatalmat egy államcsőd esetén is meg lehet tartani. Sőt! Még akár egyesek malmára is hajthatja a vizet, hogy a mocskos zsidók...

Naugye!

Az az igazság, hogy a Szirizában ennél felelősségteljesebb emberek ülnek.
Nehéz lehet egy értelmes ember számára elképzelni, hogy léteznek emberek, akik a hatalomért egy államcsődöt is képesek bevállalni, pedig...

Pop40 2015.03.26. 16:56:11

@beszélő majom: Nem, ez tényleg nem tűnt fel, miután zsinórban nyertek vagy 5 időközit, köztük a vérjobbos Veszprémet, a legtöbb helyen kb 30%-kal többet kaptak, mint akárcsak fél éve.

Ha ez nem profitálás, mi lenne, ha profitálnának. :-DDDD

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 16:56:18

@HaCS: hogyan lenne az lehetsèges, hogy pl a jobbik becsœdöl ès mégis hatalmon marad?

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 16:58:26

@Scagnetti: de am az eu-s piacok fontosabbak, mèg a tàmogatàsoknàl is.
az is jobbikos agyrèm h a magyaroknak elege van az eubòl ès ki akarnak lèpni.
nem ìgy van.
egy kilèpèsre irànyulò nèpszavazàs elbukna.

HaCS 2015.03.26. 17:01:10

@Sexual Harassment Panda:

Nem a Jobbik csődöl be, hanem az állam, és ez nagy különbség.

Legfeljebb majd mai szóval élve "háborút" indítunk a mocskos zsidó kapitalista világ ellen. Vagy a nagy bajban kisegítenek orosz testvéreink. Van egy pár forgatókönyv.

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 17:04:02

@HaCS: ès ez ilyen egyszerűen megy?Nem lesz felfordulàs?nem sìnyli meg az orszàg?visszalèpünk az időben 50èvet.

HaCS 2015.03.26. 17:07:43

@Scagnetti:

A nép csak azt fog(hat)ja fel, amit neki mondanak általa hitelesnek tartott személyek. Ha a saját tapasztalatai ennek ellentmondanak (pl. össze kell húzni a nadrágszíjat, hogy később jobb(!) legyen), akkor sokszor még úgy is nehéz.

Ebben vastagon van ám néhány rendszerváltás utáni megmondóembernek is felelőssége. Csak felelősséget ebben az országban felelős vezető az utóbbi húsz évben nem vállalt semmiért.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.26. 17:10:06

@Pop40:

"Mellesleg mit gondolsz, melyik relevánsabb a következő választások tekintetében, egy mostani győzelem, vagy egy 5 évvel ezelőtti?:-DD"

Mellesleg mit gondolsz, melyik relevánsabb a következő választások tekintetében, egy mostani győzelem, vagy egy 3 évvel ezutáni?:-DD

Scagnetti 2015.03.26. 17:12:37

@HaCS: Benne. Természetesen benne van, erről is beszéltem feljebb. Mindig jön egy populista banda, aki hülyíti a népet. De azért csak a megmondóemberekre sem lehet tolni az egészet. Mert a nép egyszerű fia is rühelli a felelősségvállalást. Ezért tud jönni mindig egy újabb populista banda, mert igény van rá. Ezért megy olyan jól nálunk a bűnbakképzésen alapuló politika.

HaCS 2015.03.26. 17:13:28

@Sexual Harassment Panda:

"ès ez ilyen egyszerűen megy?Nem lesz felfordulàs?nem sìnyli meg az orszàg?visszalèpünk az időben 50èvet. "

Lehet felfordulás, és vissza is léphetünk az időben, de tisztázzunk valamit!

Te (mint értelmes polgár) az ország sorsáról beszélsz, én meg a JOBBIK (esetleges) sorsáról, ill. a politikai hatalom természetéről.

Mint írtam nehéz lehet ezt elképzelni, és mégis.
Észak-Koreában permanens államcsőd van kb 50 éve, mégis az van hatalmon, aki.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.26. 17:13:34

@Pop40:

"Utána már csak összecsalta magának. Tavaly pl kevesebb szavazatot kapott, mint 2006-ban."

Mi akadályozta meg a "demokratikus balt" abban, hogy jussanak kormányra annyi szavazattal, amennyivel a Fidesz? Az érvelésed ott üt vissza, hogy amilyen mértékben hangsúlyozod, hogy a Fidesz milyen kevés szavazattal került többségbe, olyan mértékben leírod kedvenc "demokratikus balodat" azáltal, hogy nekik még ennyi sem jött össze. :D

Scagnetti 2015.03.26. 17:13:40

@HaCS: És ez hiányzik nekünk?

HaCS 2015.03.26. 17:32:33

@Scagnetti:

Nem, egyáltalán nem hiányzik, csak sajnos az a nagy büdös helyzet, hogy a kormánypártunk most már tényleg annyira elrúgta a pöttyöst a saját(!) választóinál is, hogy népszerűségük zuhanását már a Századvég csodakutatásai sem tudják a szőnyeg alá seperni, és a szavazóik (tekintve a lejáratott baloldali pártokkal szembeni zsigeri gyűlöletet) választás híján szép sorban mind a Jobbik karjaiban kötnek ki. Mindeközben az egész másik térfél összesen nem tudott immáron öt éve egyetlen árva saját gondolatot (nemhogy koherens programot) sem felkínálni, amivel legalább a bizonytalanokat meg tudnák szólítani.

Igen sajnos kezd realitássá válni, hogy 2018-ban 70 év után újra szélsőjobboldali párt irányíthatja az országot. Ezt (és lehetséges kimeneteleit), nem árt számba venni, és amire lehet, arra felkészülni.

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 17:35:57

@HaCS: ès mit tudsz felkèszülni?a lelèpèsen kìvül?

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 17:38:12

@HaCS: vagy esetleg menedèkjogot kèrhetsz Ausztriàban..

HaCS 2015.03.26. 17:42:49

@Sexual Harassment Panda:

A nagy dolgokban úgysem számít mit teszek, de például az egészen biztos, hogy a következő választások előtt(!) az összes megtakarításom kiveszem a pénzintézetekből, és váltom Eurora, aztán marad a párnacihában, esetleg nyitok egy számlát valahol külföldön, amíg le nem csendesednek dolgok.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.26. 17:43:10

@Pop40: Szatymaz, Abaújszántó, Karcag. Előbbi kettőben Fideszes polgármester nyert, utóbbiban fideszes önkormányzati képviselőt választottak nemrég.

"Ehhez bőven elég egy 40%-os baloldal, 30% fidesz és 30% jobbik mellett."

Ennél a felállásnál a baloldal 40 listás képviselőt szerezne, a Jobbik 30-at, és a Fidesz is 30-at. Tehát a baloldalnak legalább 60 körzetet kellene megszereznie egyéniben a százból..
Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg akkorát erősödne a baloldal 2018-ig ahogy reméled (bár ezt nem tudom mire alapozod..), a Fidesz a Jobbik asszisztálásával még mindig megváltoztatja a választási törvényt.

HaCS 2015.03.26. 17:51:33

@Sexual Harassment Panda:

Ezt neked kell eldöntened!

Én itthon képzelem a saját jövőmet, de pl. ha ott tartanánk, hogy a család biztonsága kerül veszélybe egy percig nem haboznék.

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 17:58:53

@HaCS: èn jelenleg 1,5ève vok kint.
Most nyàron tervez (t)em hazamenni.
Kèrdès az, van reàlis esèlye a legrosszabb forgatòkönyvnek, ès jelent e előnyt ha akkor külföldön vok?

Pop40 2015.03.26. 18:00:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nyilván a 3 évvel ezutáni, csak ez nem tudom, hogy jön ide.
Akinek reagáltam, az feldobta, hogy a fidesz miket nyert meg 5 évvel ezelőtt. Erre válaszoltam, hogy az pont semmit nem számít most.
Jövőbeli választásokról szó se volt.

Pop40 2015.03.26. 18:06:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Talán olvasd el a 16:44:11-es kommentet, épp ezt írtam le benne.

Mellesleg a jelenlegi baloldal igen messze van attól, amit én a kedvencemnek neveznék. Annyiban van igazad, hogy ha választanom kell a maffia fidesz, az idióta náci ruszkibérenc jobbik, meg a balfasz, de legalább Európa-párti baloldal között, mindenképp az utóbbit választom.

Pop40 2015.03.26. 18:12:05

@A megvalósult amerikai ólom..: Szatymaz, Abaújszántó... Látod, ezekre a metropoliszokra nem gondoltam.:-)
Mindenesetre azért egy Veszprém talán kicsivel fajsúlyosabb:-)
(Persze ott is megeshet, hogy a 23 választókör 17-es bodegájában a fidesz nyert.
:-D

"Tehát a baloldalnak legalább 60 körzetet kellene megszereznie egyéniben a százból.."

Ha Veszprémet megszerezték, akkor ezzel nem lesz gond. Bp is gyakorlatilag csont nélkül az övék, ott a Jobbik nem is létezik.

Ha összefog a fidesz a jobbikkal, akkor valóban, átírhatják a választási törvényt. De akkor az isten nem mossa le a jobbikról, hogy a fideszmaffia szekerét tolja.

HaCS 2015.03.26. 18:14:45

@Sexual Harassment Panda:

Ha már van külföldön egy kialakult életed (szállás, munka, kapcsolatok, ottani tb szám stb.) az semmiképp sem hátrány.

A legrosszabb forgatókönyveknek (államcsőd, kilépés az EU-ból) egyébként én sem látom nagy esélyét. Annál azért szerintem nekik is több eszük van, de mindenképp elég cudar évek lesznek, ha tényleg befut a Jobbik.

Pop40 2015.03.26. 18:18:27

@Sexual Harassment Panda: Nem. De jól hangzik. Hülye jobbiknak annyi esze nem volt, hogy ne egy echte rácit indítson.:-D
Aztán néznek majd, mi lehetett a gond.

Mondjuk a balosoknak se sok eszük van: "Forrásaink meglepőnek nevezték, hogy az MSZP alig tart rendezvényt,"
Ezek tényleg mindent képesek elkúrni, amit csak lehet...

Szegény körzet, a birkamenet után megkapja még Vityát is...
:-DDDD

Sexual Harassment Panda 2015.03.26. 18:19:41

@HaCS: bocs, de egy eukilèpès sem ùgy megy, hogy 2018ban nyer a jobbik ès 19ben màr nem vagyunk tagok.
Az alsòhangon is 3-4èv.
Akik meg màr kint vannak azokat ùgy sem küldik csak ùgy haza.
Nem tudom mit kellene tennem.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.26. 19:46:43

@Pop40: Azt mindenestre jól mutatja, hogy közel sincs az ország egész területén olyan nagy ellenzéki hangulat, ahogy beállítjátok. Két kisvárosban Fideszes polgármester nyert, Karcagon pedig kormánypárti ök. képviselő. Hogyhogy nem fordult ellenük a közhangulat? Veszprémben pedig hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a győztes neve mellett az állt, hogy "független",és nem sokkal nyert... Az igazi próba tapolcán lesz, ahol már Mszp-Dk színekben indult a baloldali jelölt.

"Ha Veszprémet megszerezték, akkor ezzel nem lesz gond. Bp is gyakorlatilag csont nélkül az övék, ott a Jobbik nem is létezik. " Nagyon optimista vagy, csak nehogy megint pofáraesés legyen a vége..Azt nem tudom, hogy mire alapozod. A szeptember óta tartó fideszes népszerűségvesztésből csa a Jobbik tudott profitálni, a baloldali tömb nem. Mikor lesz képes erre, ha az utóbbi több mint fél évben nem sikerült, hisz 1 év múlva majd megint jönnek a népszerű kormányintézkedések..

"De akkor az isten nem mossa le a jobbikról, hogy a fideszmaffia szekerét tolja." Akár az utolsó pillanatban is vissza lehet állítani a kétfordulós rendszert..

Scagnetti 2015.03.26. 22:00:46

@HaCS: "tekintve a lejáratott baloldali pártokkal szembeni zsigeri gyűlöletet) választás híján szép sorban mind a Jobbik karjaiban kötnek ki. "

Az ún. baloldalnak vége. Arra jó, hogy foglalja a helyet, amivel igazából többet segít a Fidesznek, mint amennyit kommunikációval árt neki. Nem csoda, hogy senki nem megy a közelükbe sem azokon kívül, akiknek eddig is elfogadhatók voltak. A 2010-es égés után képesek voltak ugyanazokkal az arcokkal kiállni egy újabb választásra. Szánalom.

De ez csak az egyik fele. A másik az, hogy ideológiailag a Fidesz jobb széle és a Jobbik között gyakorlatilag már nincs különbség. Ugyanaz a konteókkal terhelt zsidózó, cigányozó, nyugatellenes, ruszkibarát stílus dívik ott is, mint a Jobbikban. Könnyű az átjárás a két párt között, és lehet, hogy Viktor még megbánja, hogy engedte elcsúszni a Fideszt is túlságosan jobbra, ezzel sima utat biztosítva a szavazóinak Vonáékhoz.

"Mindeközben az egész másik térfél összesen nem tudott immáron öt éve egyetlen árva saját gondolatot (nemhogy koherens programot) sem felkínálni, amivel legalább a bizonytalanokat meg tudnák szólítani."

Több az öt évnél. Szerintem már több mint tíz éve semmi más programjuk nincs, csak az, hogy "fúj Orbán". Feri is csak dumált, és havonta állt elő új "programmal", de azokból sem lett semmi. Az utóbbi öt évben meg az MSZP gyakorlatilag eltűnt. Feri szektája sosem fog nagyobb tömegeket vonzani. Még a dögrováson levő MSZP szavazóit sem tudta megszerezni. Az Együtt Bajnai nélkül egy nulla. PM dettó. Ezek maximum akkor nyernének, ha a Fidesz és a Jobbik tábora is egymillió alá menne, de erre semmi esély.

"Igen sajnos kezd realitássá válni, hogy 2018-ban 70 év után újra szélsőjobboldali párt irányíthatja az országot. Ezt (és lehetséges kimeneteleit), nem árt számba venni, és amire lehet, arra felkészülni."

Kérdés, mekkora kárt okoz majd ez. Az Únióból talán nem viszik ki az országot, de befektetés ide nem fog jönni sokáig, és könnyen lehet, hogy úniós pénz se sok.

A baj az, hogy akiket a Jobbik pofára ejt (nyilván nem először történik velük ilyen), ebből sem fognak tanulni. Beszopják majd a következőtől is ugyanazt a dumát. Sok közülük már harmadszor hallja, és megint beveszi. Azt hiszi, ha egy új szájból hallja, akkor igazzá válik.

Pop40 2015.03.27. 03:52:04

@Sexual Harassment Panda: "Nem tudom mit kellene tennem."
Kár ezen aggódnod, szerintem ebből nem lesz semmi.

@A megvalósult amerikai ólom..: "Azt mindenestre jól mutatja, hogy közel sincs az ország egész területén olyan nagy ellenzéki hangulat, ahogy beállítjátok."

Aha. Veszprémben - ahol alig 1 éve a fidesz vmi 20-30%-ot vert a baloldalra - most a baloldal bő 10%-kal veri el a fideszt. Pesten meg 60%-ot kap, majdnem a dupláját, mint a fidesz meg a jobbik EGYÜTT.
De nincs kormányváltó hangulat, mert Bivalybasznád-Alsón még hisznek a fidesznek. :-D
Hát, te tudod. :-)

"Veszprémben pedig hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a győztes neve mellett az állt, hogy "független"

Baromság. Kész egész végig azzal kampányolt, hogy ha ő nyer, kőkemény ellenzéki jelölt lesz, és bukik a fidesz kétharmada. Aki ezt nem tudta, az nem is akarta tudni.

"és nem sokkal nyert..."

Ja, egy laza 10%-kal, egy vérjobbos kerületben. :-DDDDD
Ahol Navracsics tavaly vmi 30%-kal előzött. Kész ehhez képest vmi 40%-ot javított - ha ez nem sok, milyen lett volna, ha sokkal nyer? :-DDD

"A szeptember óta tartó fideszes népszerűségvesztésből csa a Jobbik tudott profitálni, a baloldali tömb nem."

Aha. A Jobbik annyira profitált, hogy Veszprémben hozott 12(?)%-ot, Pesten meg vmi egyszámjegyű semmit. És ha minden igaz, Tapolcán is taknyol. Ez ám a profitálás.
A baloldali tömb meg - ami szerinted nem profitált - csont nélkül vitte a kőjobbos Veszprémet, a balos körzetben pedig majdnem a dupláját szerezte, mint a fidesz meg a jobbik együtt. Az előtte lévő időköziket szintén vitte.
Hát, én ezt enyhén szólva is erősödésnek látom, de biztos velem van a gond :-)

"hisz 1 év múlva majd megint jönnek a népszerű kormányintézkedések.."

Na és?
Ha ez így működne, hogy bármilyen kormány elkúrhat, ellophat bármit, mert ciklus végén majd hoz 1-2 népszerű intézkedést és nyer, akkor soha a világon sehol nem bukna meg kormány. :-D

"Akár az utolsó pillanatban is vissza lehet állítani a kétfordulós rendszert.."

Bármit lehet, de mindenhez kell a jobbik, és onnantól fogva az isten nem mossa le róluk, hogy összejátszanak a fidesszel.

Pop40 2015.03.27. 03:59:52

@Scagnetti: "A 2010-es égés után képesek voltak ugyanazokkal az arcokkal kiállni egy újabb választásra. Szánalom."

Már ne is haragudj, de Mo-n ez a győzelem tuti receptje. :-)
Nézd meg a fideszmaffiát. Taknyolt 2002-ben. Tökugyanaz a banda visszajött 2006-ban. Akkor is taknyolt. Erre szintén tökugyanaz a banda visszajött 2010-ben, mikor kétharmadot szereztek.
Szánalom? Lehet.
De akkor nem csak ők a szánalmasak, hanem a szavazók is.

Mellesleg a baloldalon SOKKAL, DE SOKKAL több az új arc, mint a fideszben.

"Feri is csak dumált, és havonta állt elő új "programmal", de azokból sem lett semmi."

Ez nem Feri hibája volt, hanem a szociké. Rájuk nagyon igaz, hogy ilyen haverokkal magad mögött nincs szükséged ellenségre. Fúrtak, amit értek, ha 30-an voltak, 60 felé mentek, ilyen körülmények között nincs az a reform, ami életképesen átültethető a gyakorlatba.

"Ezek maximum akkor nyernének, ha a Fidesz és a Jobbik tábora is egymillió alá menne, de erre semmi esély."

Soha ne mondd, hogy soha :-)
1 éve mennyi esélyt adtál volna rá, hogy pár hónap múlva Simicska nyilvánosan gecizi majd Vityát? :-D

Pop40 2015.03.27. 04:17:15

@Sexual Harassment Panda: Sőt, ha minden jól megy, mielőtt kormányra kerülhetne ez a náci csürhe, szét is esnek a p--csába. :-D

valasz.hu/itthon/terdre-kenyszeritettek-a-zsidok-a-jobbikot-szakadhat-a-part-es-a-szelsoseges-holdudvar-110940

Tudományos Iibsizmus 2015.03.27. 05:58:42

@A megvalósult amerikai ólom..: "Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg akkorát erősödne a baloldal 2018-ig ahogy reméled (bár ezt nem tudom mire alapozod..), a Fidesz a Jobbik asszisztálásával még mindig megváltoztatja a választási törvényt. "

- Világos, ha vesztésre állnak megváltoztatják a választási törvényt. Stimmel.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.27. 06:39:15

@A megvalósult amerikai ólom..: "Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg akkorát erősödne a baloldal 2018-ig ahogy reméled (bár ezt nem tudom mire alapozod..), a Fidesz a Jobbik asszisztálásával még mindig megváltoztatja a választási törvényt."

Ebben a mondatban benne van a lényeg. Az a baj, hogy neked a fidesz nem eszköz, hanem cél. Totál félreérted a dolgot, és ebből jönnek ki a commentjeid... feltételezve persze, hogy nem pénzért kommentelsz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.27. 06:41:59

@beszélő majom: Szerintem te elmebeteg vagy. Vagy kikosarazott korábban valami zsidó csaj, az a bajod. :-) Picit túlságosan bele vagy pörögve ebbe a kérdésbe.

Scagnetti 2015.03.27. 09:30:31

@Pop40:

"Már ne is haragudj, de Mo-n ez a győzelem tuti receptje. :-)
Nézd meg a fideszmaffiát. Taknyolt 2002-ben. Tökugyanaz a banda visszajött 2006-ban. Akkor is taknyolt. Erre szintén tökugyanaz a banda visszajött 2010-ben, mikor kétharmadot szereztek.
Szánalom? Lehet.
De akkor nem csak ők a szánalmasak, hanem a szavazók is."

Csak van egy kis különbség. Akkor a Fidesz nem sokkal kapott ki, 2010-ben viszont a szocik nagyon. Viktorék még mondhatták, hogy nem sokon múlt, és ezt a szavazóik elfogadták. A szociknak viszont nagyon sokon múlt, és még most is sok kellene nekik, hogy egyáltalán egálra hozzák az állást.

"Mellesleg a baloldalon SOKKAL, DE SOKKAL több az új arc, mint a fideszben."

Lehet, de elöl csupa régi állt. A szavazó azokat nézi, nem a lista hetvennyolcadik helyét.

"Ez nem Feri hibája volt, hanem a szociké. Rájuk nagyon igaz, hogy ilyen haverokkal magad mögött nincs szükséged ellenségre. Fúrtak, amit értek, ha 30-an voltak, 60 felé mentek, ilyen körülmények között nincs az a reform, ami életképesen átültethető a gyakorlatba."

Azért az övé is. Felmérhette volna, hogy mire lehet képes ez a banda, mielőtt belevág az egészbe, de őt is jobban érdekelte, hogy miniszterelnök legyen, mint hogy mi jön utána. Az azért vicc, ha a miniszterelnök a megválasztása után néz boci szemekkel a pártjára, hogy "hát ti ezt nem akarjátok megszavazni?" Ezt illett volna előbb tisztázni, nem kormányzás alatt szarakodni velük.

"Soha ne mondd, hogy soha :-)
1 éve mennyi esélyt adtál volna rá, hogy pár hónap múlva Simicska nyilvánosan gecizi majd Vityát? :-D"

Nem sokat, de ez még mindig messze van attól, hogy a Fidesz ÉS a Jobbik tábora is egymillió alá menjen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.27. 10:21:27

@Scagnetti:

"Lehet, de elöl csupa régi állt. A szavazó azokat nézi, nem a lista hetvennyolcadik helyét."

Ez még hagyjkán, de kormányra kerülés után sem a lista 78. helyén lévő kerül befolyásos posztra.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.27. 21:17:17

@Pop40: Azt az alapvető hibát követed el most is hogy az egyediből általánosítasz. ( Erre már rákúrtatok egyszer a 2014 előtti időközik kapcsán..)
A Szonda legutóbbi felmérése szerint a kormánypárt országos népszerűsége a biztos szavazók között 37 %, míg ugyanez az arány a szociknál 19 %, a Dk-nál 7. 2014 előtt is ment a szöveg, hogy a közvéleménykutatók hülyeségeket mérnek, aztán csak nekik lett igazuk, nem azoknak akik egy-egy időközi győzelem után ostoba módon elhitték, hogy a baloldal labdába rúghat..
Arról sem veszel tudomást hogy a kormányzó erő népszerűsége a győztes választás utáni 1-2 évben éri el a minimumát, mert minden épeszű kormányzó erő ilyenkor lépi meg a népszerűtlen intézkedéseit, majd a választások előtti 1-2 évben elkezd népszerűsködni. Bizony, jön majd az újabb rezsicsöki, könnyítések, pénzosztás. Ezzel sem kalkulálsz.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.27. 21:23:29

@Kéményen drogozó kisember: Bárcsak fizetne valaki a kommentjeimért ! Hol lehet ilyesmire jelentkezni? Amit a választási törvényről írtam, az pedig politikai realitás lehet 3 év múlva. Már amennyiben valóban úgy megerősödik a baloldal, ahogy remélitek (bár ezt erősen kétlem). Mindenesetre ilyen esetben már a választások előtt körvonalazódni kezdene egy Jobbik -Fidesz koalíció lehetősége, ami már a választások alatt is realizálódna visszaléptetések formájában, amihez ismét kétfordulóssá kellene tenni a választást..

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.27. 22:24:36

@A megvalósult amerikai ólom..: "amennyiben valóban úgy megerősödik a baloldal, ahogy remélitek"

Hol írtam én, hogy ilyet remélek? Mondd te beteg vagy? Ez valami fideszes betegség? Az összes fideszes nick 2 hozzászóláson belül elkezd engem baloldalizni, pedig rohadtul nem vagyok az. Nem is következik a hozzászólásaimból, hogy az lennék.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.28. 11:38:55

@Kéményen drogozó kisember: Feltehetek egy kérdést? Mit szeretnél, ki irányítsa az országot 2018 után??

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.28. 11:49:43

@A megvalósult amerikai ólom..: Miért kell erre 2015 márciusában válaszolnom? A választás gondolom valamikor 2018 tavaszán lesz.

Rudi Kató 2015.03.29. 19:53:05

A vona rabbi elvtárs a jobbikot kizárta a versenyből a tegnapi nyilatkozatával!
süti beállítások módosítása